Hakemusten luonti tapahtuu HakosaloCRM:n valikon Muut toiminnot -kohdasta. Hakemusten luonti ja muokkaus on pääkäyttäjän toiminto ja pääsy vaatii lisäksi Hakemus-roolin.
Ohjattu hakemuksen luonti käynnistetään Luo uusi lomake -painikkeella.
Aluksi valitaan kielet, joilla hakemus toteutetaan. Hakemuspalvelu tukee suomea, ruotsia ja englantia.
Seuraavassa vaihessa annetaan hakemukselle kuvaava nimi. Hakemuksen nimi näkyy vastausluettelossa sekä hakijalle hakemuslomaketta täytettäessä. Voit halutessasi lisätä hakemukselle selitetekstin eli ingressin.
Mikäli haluat hakemukselle käyttöön vahvan tunnistautumisen, valitaan se seuraavassa kohdassa. Tämä tarkoittaa sitä, että ennen lomakkeen täyttämistä hakija tunnistautuu henkilökohtaisilla pankkitunnuksillaan palveluun.
Voimassa -valinta on luotavalle hakemukselle oletuksena päällä.
Seuraavaksi siirrytään hakemuslomakkeen muokkaukseen.