CRM2
Kaikki Hakosalon asiakkaat siirtyvät vaiheittain vuoden 2024 aikana käyttämään uutta versiota. Uusi versio toimii pääsääntöisesti samalla tavalla kuin nykyinen versio. Järjestelmä on toteutettu uusin tekniikoin ja se vastaa entistä paremmin nykyisiin ja tuleviin vaatimuksiin.
Osa asiakkaista haluaa siirtyä heti kun siirtyminen on mahdollista, osa vasta vuoden 2025 alusta lähtien.
Pääosin vanhan järjestelmän data tuodaan uuteen versioon sellaisenaan.
Kehitystyön tilannekuva pääominaisuuksien osalta
Päivitetty 4.9.2024
Tuotannossa
- Leader-osio (julkaistu Akatemiassa)
- Kirjautuminen ja salasanaresetointi
- Järjestelmän etusivu ja widgetit (julkaistu Akatemiassa)
- Yläpalkin Haku-toiminnot (julkaistu Akatemiassa)
- Päävalikko (julkaistu Akatemiassa)
- Yrityksen ja yrityksen henkilön kortti (julkaistu Akatemiassa)
- Uusi välilehti: Rekrytointi / työpaikat
- Uuden yrityksen hakeminen Netbox-rajapinnasta (julkaistu Akatemiassa)
- Aktiviteetti (julkaistu Akatemiassa)
- Perustietojen järjestys
- Osallistujien poiminta (Yrityshenkilön poimintauudistus yrityksen roolin mukaan)
- Palvelualueen liittämisen uudistus
- Näkyvyys ja tiedotus samaksi osioksi
- Aktiviteettiluettelo
- Palvelualueet
- Maankäyttö (kaavoitus) (julkaistu Akatemiassa)
- Palvelupyyntö
- Perustamisneuvonta
- Dashboard
- Alkavan yrittäjän kortti (iso ja pieni)
- Yritysidea
- Uudet, lakanneet ja mätsäys
- Luettelot
- Raportointi
- Työllisyyspalvelut (julkaistu Akatemiassa)
- Työnhakijan kortti (pieni ja iso)
- Asiakkuudet
- Palvelut
- Dashboard
- Kotoutuminen (julkaistu Akatemiassa)
- Hakemuspalvelu (julkaistu Akatemiassa)
- Työllisyyspalvelut
- Luettelot
- Itsepalvelu
- iCal-sync
- YP-hakemiston CRM2-tuki
- Yritysluettelo (ja henkilö)
- Sisäiset prosessit
- Kalenteri
- Viestintäryhmät
- Sähköposti-integraatio
- Hanketyökalu
- Eventilla-rajapinta
- Liana-rajapinta
- Ohjauspaneeli
Parhaillaan käynnissä
- Sijoittumispalvelut (InvestIn)
- Outlook-synkronointi
- Lomakkeiden kielistykset
- Netbox (tyhjät kentät)
- Tekstiviestit
- Kevytyrittäjät (ja tuontityökalutuki)
- Hanketyökalu
- Ilmainen ja maksullinen versio
- Hankekohtainen näkyvyys
- Tilaisuuksien toimintalogiikka
Jatkokehityksessä / testauksessa
- eMajakka-raportoinnit
- Raporttigeneraattori
Määrittelyvaiheessa
- Haastattelutyökalu
- REST-rajapinta
- Toimeksiannot (TE25)
- Tervetuloa alueelle -viestit (+Liana tuki)
__
Seuraavassa on esitetty peruskäyttöön liittyvät suurimmat muutokset. Vasemmalta sivuvalikosta löytyy tarkemmat kuvaukset.
Aktiviteetin kirjaus
Jatkossa yhdellä roolilla (esim. Elinkeino) on vain kaksi aktiviteettityyppiä, jotka käyttäjä voi kirjata:
1) Asiakasneuvonta (vain nämä aktiviteetit raportoidaan)
2) Muu aktiviteetti
Aktiviteetilla on tarkenne, joka voidaan merkitä aktiviteettia kirjattaessa.
Palvelualue-toiminto korvaa uudessa versiossa aikaisemmin käytössä olleen menetelmän, jossa aktiviteetille kirjattiin Palvelupuumerkintä (Alkuvaiheessa asiakkaan ei kuitenkaan ole pakko siirtyä käyttämään palvelualueita).
Palvelualueen käyttö mahdollistaa monipuolisemman raportoinnin ja toiminnan seurannan, kun pelkkien määrien ohella voidaan raportoida myös sisältöjä palvelukohtaisesti.
Palvelualuemerkintä on jaksomainen, eli sillä on alkupäivämäärä sekä loppupäivämäärä. Palvelu merkitään käynnistyneeksi kirjaamalla uusi palvelualue yrityksen kortilta.
Perustamisneuvonta
Perustamisneuvonnan osalta toiminnallisuudet säilyvät samoina kuin nykyisessä versiossa. Aktiviteettityyppejä on niin ikään kaksi: Asiakasneuvonta ja Muu aktiviteetti.
Alkavan yrittäjän kortille tulee uutena ominaisuutena Alkavan yrittäjän muistilista.