Työllisyyspalvelut
Hakosalo-järjestelmä sisältää Työllisyyspalvelut-osion, joka on kehitetty kuntaorganisaatioiden työllisyyspalveluiden työntekijöiden käyttöön.
Yhdessä asiakkaiden kanssa suunniteltu järjestelmä tukee tehokkaasti työnhakijoihin kohdistuvien palveluiden hallintaa.
Järjestelmä sisältää mm.
- Työnhakijatiedot
- Asiakkuudet ja palvelut
- Sovitut tehtävät
- Osaaminen ja kokemus
- Arvioinnit ja suunnitelmat
- Aktiviteetit ja Dokumentit
- Vastuuhenkilön näkyvyysrajaus
- Työnhakijan itsepalvelu
- Raportointi
Työnhakijatietojen hallinta
Järjestelmän avulla käyttäjä saa yhdellä silmäyksellä kuvan työnhakijan palvelutilanteesta sekä palveluhistoriasta. Lisäksi tarjotaan tarkempaa tietoa mm. palkkatukeen, tmt-päiviin, cv- sekä muihin olennaisiin tietoihin liittyen.
Järjestelmään kirjattu työnhakijoita voidaan liittää
- Aktiviteetteihin (tapaamiset, puhelut, sähköpostit)
- Asiakkuuksiin (sisältäen tulokanavan ja jatkopolun
- Palveluihin
Asiakkuudet ja Palvelut
Aktiiviselle työnhakijalle merkitään aina asiakkuus, jotta hänelle voidaan merkitä toimenpiteitä. Luonnollisesti asiakkuus voidaan myös merkitä päättyneeksi. Asiakkuuden avulla voidaan raportoida, kuinka paljon asiakkaita on tällä hetkellä.
Tulokanava kertoo mistä asiakkuuteen on tultu. Jatkopolun avulla kuvataan mihin työnhakija on siirtynyt.
Asiakkuuden aikana työnhakijoihin kohdistuu erilaisia Palveluita. Näin voidaan raportoida, kuinka paljon asiakkaita on kussakin palvelussa.
Työnhakijan itsepalvelu
Työnhakija voi kirjautua vahvan tunnistautumisen avulla itsepalveluun. Itsepalvelussa voi ylläpitää omia yhteystietojaan sekä erityisen Taitotaulun avulla omia osaamis- ja kokemustietojaan.