Aktiviteetti
Aktiviteetti on perinteisesti ollut Hakosalon järjestelmässä keskeinen toiminto. Se on edelleen järjestelmän käytön ytimessä, mutta sen rooli hieman muuttuu. Tähän asti asiakkaat ovat voineet luoda melko vapaasti eri aktiviteettityyppejä. Tämä on aiheuttanut sen, että tyyppejä on syntynyt valtava määrä ja kaikille soveltuvan raportoinnin toteuttaminen on ollut haastavaa.
Jatkossa roolikohtaisia aktiviteetteja on vain kaksi:
- Asiakasneuvonta (raportoidaan)
- Muu aktiviteetti (ei raportoida)
Pelkästään aktiviteettityyppien suuri määrä on aiheuttanut erilaisia haasteita. Tämän lisäksi aktiviteetteihin on liittynyt myös muita ominaisuuksia, jotka entisestään ovat monimutkaistaneet aktiviteettien käyttöä. Näitä ominaisuuksia ovat mm. Palvelupuu, Toimenpiteet ja niiden tunnusluvut sekä asiakaskohtaiset lisäkentät.
Uudessa versiossa nämä ominaisuudet saadaan korvatuksia omilla, juuri kyseiseen tarkoitukseen kehitetyillä toiminnoilla.
Huom!
Järjestelmä sisältää myös ns. teknisiä aktiviteetteja. Näitä käyttäjä ei voi luoda itse, vaan se syntyy järjestelmästä automaattisesti. Näitä ovat esimerkiksi Sähköposti-integraatiosta syntyvä tekninen aktiviteetti, Kyselyyn vastaamisesta syntyvä tekninen aktiviteetti tai alkavan yrittäjän lähetteestä syntyvät tekninen aktiviteetti.
Uusi aktiviteetti
Aktiviteetti sisältää tarkenteet, joiden pohjalta Asiakasneuvonnan toteutustapa voidaan raportoida.
Osallistujien lisäksi Aktiviteetti voidaan liittää haluttuun yrityksellä käynnissä olevaan palvelualueeseen. Mikäli haluttua palvelualuetta ei ole vielä käynnistetty, voidaan se käynnistää aktiviteetin kirjauksen yhteydessä.
Aktiviteettia ei ole pakko liittää mihinkään palvelualueeseen.
Kuvaus ja liitteet sekä tiedotus ja näkyvyys kirjataan normaalisti.