Hakemusten käsittely CRM:ssä
Hakemusten käsittely CRM:ssä alkaa Hakemusluonnokset -luettelosta. Luettelo löytyy päävalikosta. Hakemusluonnosten etusivulla näet listauksen organisaatiosi hakemuksista.
Klikkaamalla hakemuksen nimeä, pääset tarkastelemaan kyseisiä saapuneita hakemuksia.
Kun hakemus täytetään, se tulee CRM:ään ensiksi Luonnosluetteloon. Tämä on osa tietoturvaa, erityisesti jos hakemuksella ei ole käytössä vahvaa tunnistautumista. Luonnosluettelossa on helppo tarkastaa hakemukset päällisin puolin että ne ovat kunnossa.
Luonnosluettelon toiminnot
Luonnosluettelo on rakennettu niin, että sen avulla on mahdollista käsitellä myös isoja määriä hakemuksia. Luonnosluettelon avulla voitte halutessanne helposti jakaa saapuneet hakemukset suoraan tietyille käsittelijöille. Voitte rajata tarkasteltavia luonnoksia esimerkiksi kotikunnan perusteella.
Mikäli hakemuksella on käytössä niin sanottu tuplahakemusten tarkitus esimerkiksi Y-tunnuksen osalta, tässä kohtaa luonnoksia hyväksyttäessä järjestelmä huomauttaa mikäli yrittää hyväksyä useampaa hakemusta samalla Y-tunnuksella.
Luonnosluettelosta hakemukset poimitaan käsittelyyn painamalla "Hyväksy valitut luonnokset". Tämän jälkeen valitut hakemukset siirtyvät Hakemusluetteloon. Myös tämä luettelo löytyy päävalikosta.
Hakemusluettelon toiminnot
Hakemusluetteloon mennessä ensin valitaan se, minkä hakemuksen luetteloa haluaa tarkastella.
Valinnan jälkeen aukeaa hakemusluettelo, jossa on muualtakin Hakosalosta tutut toiminnot:
Hakemusmassaa voit käsitellä joko sellaisenaan tai luoda tarpeesi mukaan rajauksia. Näkymään voit valita "Valitse sarakkeet" -painikkeen avulla haluamasi tiedot näkyviin.
Käsitellessäsi hakemusta, pääset tekemään hakemukselle käsittelijän merkintöjä avaamalla hakemuksen luettelosta. Avautuvassa popup-ikkunassa näkyy kaikki hakemuksen tiedot. Mikäli tarvetta, pääset muokkaamaan ja täydentämään tietoja tässä näkymässä. Hakemustietojen jälkeen on kentät käsittelijän ja päättäjän kommenteille ja esikäsittelyn ja päätöksen tilan merkitsemiseksi.